W ostatnich miesiącach głośno było o wygaśnięciu dodatkowego wsparcia technicznego dla jednego z najbardziej popularnych systemów jakim jest Windows XP. Wsparcie podstawowe wygasło już w 2009 roku, a 8 kwietnia 2014 roku wygasło wsparcie dodatkowe. Jak każdy produkt Windows ma określony cykl życia, który w przypadku Windows 7 właśnie dobiega końca.
13 stycznia firma Microsoft zakończyła wsparcie techniczne dla popularnego systemu Windows 7. Oznacza to, że użytkownicy systemu nie będą już mogli liczyć na pakiety aktualizacji Service Pack 1 oraz Service Pack 2. Zakończenie wsparcia nie oznacza jednak, że użytkownicy zostaną pozostawieni sami sobie przez komputerowego giganta. Microsoft zobowiązał się do świadczenia wsparcia wydłużonego, które będzie obowiązywało przez kolejne 5 lat, a więc do 14 stycznia roku. W ramach wsparcia wydłużonego użytkownicy mogą liczyć na krytyczne aktualizacje z zakresu bezpieczeństwa, oraz odpłatną pomoc techniczną. Brak nowych aktualizacji dotyczyć będzie również systemów: Windows Server 2008 oraz wybrane wersje Windows Server 2008 R2, Exchange 2010 i Windows Embedded Handheld 6.5.
Co może oznaczać brak wsparcia technicznego dla firm, które nadal używają Windows 7? Na pewno ominą nas nowe funkcjonalności takich programów jak np. Office, czy przeglądarką internetowa Explorer. Użytkownicy siódemki mogą również nie zobaczyć najnowszej odsłony Explorera- już dwunastej. W przypadku firm, które nie mogą pozwolić sobie na zmianę systemu na wszystkich stanowiskach pracy zalecamy, by upewnili się, że posiadają najnowszą aktualizację pakietu Service Pack.
Wydaje się, że jest to naturalny cykl życia każdego systemu, jednak trudno tu mówić o wysłużonym systemie jakim na pewno był Windows XP, czy Windows Vista, bowiem Windows 7 pojawił się na rynku pod koniec 2009 roku. Jasnym jest, że Microsoft w ten sposób, chce nakłonić użytkowników, by przeszli oni na wyższe wersje Windows, szkoda tylko, że kosztem tych przedsiębiorstw, których często nie stać na tego typu inwestycje.